3 comments
Not resolved

I damaged my previous Tracfone and bought a replacement. I called in to have the new phone activated and to have the minutes transferred. After 2.5 hours of my older phone being disabled and the new one not activated, I called back. The woman who "helped" me was a little snippy and acted like I was an ***, but since I used to do tech support, I kept my cool. After having me do some things on the new phone, including verifying the number of minutes that should have been on my account, the phone was activated, but with 9 minutes less than I had had. I now have 700.00 minutes. Given that I had not had access to my old phone when it was inactivated, there was no possible way to make or receive calls or messages. Where were those minutes? They claim they transferred 708 minutes, so there's nothing more they can do to help me.

Then I get a text from them to call Customer Care at 1-800-867-7183. I was excited because I thought they'd figured out their mistake. I read somewhere that when you call the company from your Tracfone, time won't be deducted. Wrong! I quickly hung up and called from my landline when I saw time was being deducted. The tech I talked to was polite, but gave me the same story as the first woman and her manager. So now they have 10 minutes that I had yesterday.

It's only 10 minutes, right? And I've wasted a couple of hours on the phone for no satisfaction. But I HATE GETTING RIPPED OFF! Just for their customer's satisfaction and not to have negative reviews on social media, they should add those minutes back and more for the time I wasted on this!

Review about: Tracfone Activation Service.

I didn't like: Poor customer records, Poor records or dishonesty in transferring minutes.

Review #721304 is a subjective opinion of a user.

PRODUCT OR SERVICE Not specified
Reason of Review / Monetary Loss Return of missing minutes from transfer / $10
Preferred solution Deliver product or service ordered

Had an Experience with Tracfone?

Submit review

Comments

Comment as anonymous or
Terms of Service
Post Comment
Cancel
Anonymous
#1128494

Every year, since, I’ve owned this phone, minutes have disappeared.I complain and they were reinstated.

These minutes do not expire and they do carry over. I had accumulated 8800 minutes. This month, once, again they all disappeared. I have spent many hours on phone calls on to be hung-up on.

Then I sent emails. They ask the exact same questions, over and over and never fix the problem. It’s more than frustrating. More than 2 weeks and still no resolution.

It’s more than criminal, what they do to their customers.

AlexTrac
to Anonymous #1129539

Hi.I’m Alex from TracFone Wireless.

We're sorry for the trouble.To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

AlexTrac
#1052113

Hi.I’m Alex from TracFone Wireless.

We're sorry for the trouble.

To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

You May Also Like

Asurion - Unauthorized charges to my account Asurion "On Saturday August 3, 2013 the following unauthorized debit transactions appeared on my bank statement $199 07:28 pm AT 19:28 $199 07:34 pm AT 19:24 $199 07:38 pm AT 19:38..." Read more Suddenlink Business Practices Suddenlink "When I returned home Thursday afternoon my internet service via Sudden Link was inoperative.After 3 attempts at resetting modems and routers I figured it was..." Read more Sonetel - Smells like a scam Sonetel "I recently bought 2 numbers for overseas. The service was terrible. About 50% of the time I was getting either one-way connection (the other party was hearing me, but I..." Read more Buy Squad - Not a new TV + shipping insurance after order Buy Squad "PLEASE DO YOURSELF A FAVOR----> DO NOT BUY anything from Buy Squad. Honestly, after researching on this company, I feel so *** to fall for their "low price" ;0( I ordered..." Read more Vacation Rental Pros - Filthy Home With Stagnant Pool Vacation Rental Pros "BE FOREWARNED Vacation Rental Pros offered only a partial refund if I signed a waiver agreeing to not "disclose" to anyone, including "any online reviews", the atrocious condition this property..." Read more Doordash - Did not pick up order Doordash "This happens every single time my customers are not satisfied the orders always late my food is not to our standards by the time it's delivered consequently I'm losing customers..." Read more Ms2store - Maplestory 2 Mesos Ms2store "Nice Place to buy Maplestory 2 Mesos and MS2 Items at MS2Store.com seller, Fast delivery and 100% safe guaranteed. 95% Maplestory 2 Mesos orders can be completed within 30mins. It's..." Read more Petco - Paid 2-day shipping and haven't received order 4 days later Petco "I ordered canned cat food and paid for 2-day shipping. I received an email it shipped on 4/24/2017. I called on 4/28 because I had not received it. I told..." Read more