I got help at Tracfone


I recently encountered a horrible customer service experience with Tracfone's cusotmer service.At the time I thought I was completely in the right and argued quite a bit with the customer service rep, even her supervisor too.

I was trying to use a promo code when I added my double minute airtime card and did not receive my 200 minutes. The rep kept telling me that I didn't qualify for the promo. After several minutes of some back and forth, I hung up and decided and search the web for help. I came accross the following phone number 1-800-876-5753 that went to Tracfones corporate office, to their Executive Resolution team.

I fully expected to have another round of being told I didn't qualify for the promo minutes. I was pleasantly suprised to get a rep that was professional and knowledgable. She explained that I had purchased the wrong double minute card for the promo I was trying to use. If only the original rep told me.

My recommendation to anyone else having a hard time with Tracfone customer service is to use this number 1-800-876-5753!

Report Comment Private message author

More Review Details

Product or service
Cellphone Return Delay
Review category
Telecommunications
Review rating
5 out of 5
review #112202 by
Had an experience with Tracfone? Submit review ›
Helpful? 42 Yes 42 42 No 42
Had the same issue 6 Yes 6
Comment as anonymous As anonymous or Log in
OR Is it your business? Respond to your
customers as verified company representative.
Apply for a Free Plan
Anonymous

Mar 11 #1125670

I am exhausted with Tracfone Customer Service. I have spent probably 3-4 hours on the phone with them from work over the last week, and things aren't getting any better. I am trying to get my home LAN line ported over to my cell phone, and the latest escapade has resulted in me not only showing 0 minutes (I had 381 minutes, 527 message, and 539 MG of data available), but they had me buy a 30 minute card because they said after deactivating my phone or something, that I needed a PIN or code or something, and that would need to come from a new card. My phone simply shows "No service". I am ready to cry.

0 0 Reply
AlexTrac

Mar 12 #1126164

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 0 Reply
Pissofpersonhere

Dec 31, 2015 #1086539

Tracfone needs to get better English speaking people.. They just cost me over 5000 minutes.. I'm pissed... I spoke with 3 different people who didn't know chit...

0 0 Reply
AlexTrac

Jan 02 #1087328

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 0 Reply
Anonymous

Dec 30, 2015 #1086373

Totally worthless.We tried to switch to another tracfone. We purchased the phone, called customer service were on the 3 hours to no avail. In the process of all of this (numerous calls)we were told that we lost all the minutes we had left on our plan and could not switch back to our original phone.

0 0 Reply
Anonymous

Dec 31, 2015 #1086545

Same thing here... I had this service for years...

0 0 Reply
AlexTrac

Jan 02 #1087329

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 1 Reply
AlexTrac

Jan 02 #1087327

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 1 Reply
Anonymous

Dec 07, 2015 #1075338 Forest Park, Illinois

I tried the number you provided but it simply re-routes back the their "general customer service" people. I already was in contact with Tracfone corporate headquarters (after being transferred) and was asked to fax over my info, which I did, and have yet to hear back from him or anyone in corporate headquarters. No one will transfer me back. So looks like I'll be filing a complaint with the Better Business Bureau.

0 0 Reply
Anonymous

Nov 09, 2015 #1060725 Secaucus, New Jersey

I too have had a very bad experience with TracFone. For over two months now I tried to get my landline phone transferred over after paying about $300.00 for them to complete the transfer. I received several calls stating that Charter has not released the number due to the address. After several weeks I contacted Charter and thought the issue had finally been resolved. After purchasing two TracFone phones and five to six hours back a Wal-Mart They've lost my number, giving me someone else's number and minutes and I've lost a number I've had over thirty years. On Friday 11-06-2015 we were transferred from Roberto @ 4:02 to Jose @ 4:27, to Lori Anne @ 4:47 to Quincy @ 5:15. to Celso @ 5:21 To Maan of the refund team @ 5:26. Is this really the way you treat your customers?

2 0 Reply
Bettye Spraggins

Nov 09, 2015 #1060727 Dalton, Georgia

I'm not anonymous, my name is Bettye Spraggins who lives in Dalton Ga. Can be reached at 706-532-5163 or 706-313-2923. Unfortunately my 706-226-0465 has been disconnected or no longer in service.

0 0 Reply
AlexTrac

Nov 09, 2015 #1060836

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 1 Reply
AlexTrac

Nov 09, 2015 #1060835

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 1 Reply
RED

Oct 29, 2015 #1055604 Logan, Ohio

Red, again! I forgot to mention in last report it went to a Samsung- strait talk plan!!!

0 0 Reply
Anonymous

Feb 09 #1108907

wow, Red, hate to tell you, but Straight-talk --- is a Tracfone spin-off.

0 0 Reply
RED

Oct 29, 2015 #1055598 Logan, Ohio

I purchased a Suzan G. Koman tracfone !0/12/15, applied card, no service & called them. No service in area. Said they would transfer to old phone my min's.,but, also said they would send a new one to work in my area with the tripple mins'. Waited since then, called again, on its way. Finally came 10/28/15. Samsung strait talk.New nothing about it. Called Tracfone, on for almost an hour was finally able to get the triple mins' to old tracfone added after threating them to do something about this situation happening. I was not trying to scam them, just wanted what I was supposed to get! I have my old motorola trac phon & will keep it, 180 mins' were added to it finally. If tracfones are not available in your area they should have some notifacation on them! I went through a lot to get nothing except mins' added to my phone!! I am retired & thought the new phone would save me money with triple mins'. Wrong!! Still only have double mins'! Went through all this trouble for nothing!! Now I'm going to take the Komen phone back to where I bought it & try to get my money back.. The samsung just received yesterday is going back to P.O. today!! The service lady was nice, kept her cool,but, I was very unhappy when she kept telling me the Koman phone was activated & could not get my mins'.!! I went off!! Activated yes & mins'. added yes,but, no service!!! ?? Had mins'. on it, no service & could not get mins' transferred??? WRONG!!! On home phone over this for... Show more

0 0 Reply
AlexTrac

Oct 30, 2015 #1056031

Hi. I’m Alex from TracFone Wireless. We're sorry for the trouble. To resolve the problem, please send us an email with your account information to TF.CorpResolutionTeam@tracfone.com.

0 1 Reply
Anonymous

Jul 24, 2015 #1011493

Thank you!! I will call them. I have 2 phones for my niece & nephew that I'm trying to send to them in GA, so that they can text and e-mail their mother who is a nurse working in FL. I have been dealing with Customer Service for going on a month and a half. They don't care at all. I have been sent "5" SIM cards for 1 phone!!! I hope the FL office can help me.

0 0 Reply
IrateCat

Sep 01, 2014 #864100 Maryland, United States

The customer support for Tracfone is the absolute worst I've ever seen. I purchased 2 tracfones in June 2014....I finally got my SIM card as I ported over my cell number from my old carrier. I called about my husbands SIM card and they kept saying they mailed it..here I am 2 months later still on hold with customer support regarding this issue.. They keep promising me they will mail the SIM card and every single time it's a lie....I am sick of this company and would not recommend them to anyone..if this is not resolved, after sending an email to executive resolution team...these phones are going back and I want a full refund. I will never EVER deal with this company again and will make sure everyone I come in contact with knows of the headaches I've had in regards to this!! AVOID TRACFONE AT ALL COSTS

3 0 Reply
LAM

Jul 30, 2014 #848262 Afton, Tennessee

This is the worst company that I have ever dealt with. A bunch of rude foreignors who don't know anything!! They certainly want your money but don't deliver the expectations of their product. DO NOT USE TRACFONE; YOU WILL BE COMPLETELY UNSATISFIED!!

0 0 Reply

1-20 of 71 comments

Great comment! Would you like to convert it into review?

You will be able to edit the text before publishing.

You May Also Like

× You are about to contact PissedConsumer.com

Review submitted through "Contact Us" will not get published on the site or forwarded to Tracfone. However, many companies do monitor reviews on our site.

 
×
You were reading a complaint about Tracfone.
Filing a new complaint about
×